10 redenen om Vine te gebruiken voor je merk
Vine’s zes-seconde loopende kan merken helpen om hun boodschap via social media op innovatieve, krachtige manieren te verspreiden. Hier zijn 10 redenen om Vine te gebruiken voor je merk.
1. Het is gemakkelijk
Ik zeg niet dat iedereen zomaar iets fantastisch kan maken, maar je hoeft niet Paul Verhoeven te zijn om een leuke Vine te kunnen maken.
2. Het is een snelle snack
Mensen hebben maar een korte aandachtsspanne, zeker op social media. Een korte video van 6 seconden is makkelijk te behappen; een snelle sociale snack die je altijd kunt nemen.
3. Het kan impulsief
Als er iets gebeurt, iets in het nieuws is, waar je snel op in wilt kunnen spelen, dan kan dat! Je hebt geen lange voorbereidingstijd nodig om een Vine te maken.
4. Het is overal
Vine is een gratis mobiele app en je hebt het dus altijd bij je. Zie je iets dat je inspireert? Pak je telefoon en maak er wat moois van!
5. Het is leerzaam
Een Vine is ideaal om op een leuke, snelle manier jouw kennis te delen met de wereld, en daarmee jouw expertise te tonen.
Werk, huishouden, familie… de gemiddelde dag van mensen zit al vol met allemaal dingen die moeten. Soms wil je gewoon even vermaakt worden, en 6 seconden voor wat ontspanning is nooit verkeerd.
7. Het nodigt uit tot interactie
Vine is niet enkel een zendkanaal. Dankzij revines, comments en fans die hun eigen impressie van jouw merk delen nodigt Vine uit tot interactie.
8. Het is creatief
Omdat je maar zes seconden voor je video hebt, word je gedwongen om creatief met die zes seconden om te gaan.
9. Het is promotioneel
Als je je volgers kunt interesseren met leuke, interessante en boeiende Vines, kan je de loyaliteit van je klanten winnen.
Je kunt niet alleen zien hoe vaak je Vines geliked zijn, maar ook hoe vaak ze ‘geloopd’ hebben, hoe vaak ze gerevined zijn en hoeveel comments ze hebben gekregen.